Barcelona dag 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu Barcelona dag 1 - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu

Barcelona dag 1

Door: Anouchka Bonnes

Blijf op de hoogte en volg Anouchka

06 Augustus 2013 | Spanje, Barcelona

Zondag om 00.35 aangekomen in Barcelona. Ik ben met de taxi naar het gastgezin gebracht, zij waren nog wakker. Jong gezin met 2 kleine kids Abril en Aïna. De ouders heten Sergi en Anna. Ze zijn erg gastvrij, vooral Anna is lief. Ik ben om 01:30 uur in slaap gevallen en hoefde gelukkig niet om 07:00 uur op te staan omdat je kon kiezen voor ochtend, middag of avondprogramma. Ik heb gekozen voor het avondprogramma zodat ik de stad eerst kon verkennen, want die is grooot :-) Erg goed geregeld door een metrostelsel onder de hele stad door. Heb een ticket gekocht en ben willekeurig gaan reizen: van de Sagrade Familia naar het strand en alles wat daar tussenin zit. Ik heb erg veel gelopen door de stad en door de hitte had ik bedacht om per open bus door de stad te touren :-) Dat scheelt schoenen en voeten! Ik had deze dag echt nodig om de stad eerst te verkennen; hoe kom ik terug bij het gastgezin bv. Dan zijn herkenningspunten toch wel zinvol.....had keurig de info op het formulier aangehouden, maar vond het juiste adres niet. Winkels in, mensen gevraagd, niemand wist de weg. Uiteindelijk bleek dat het verkeerde metrostation op het formulier stond vermeld...dus toen besloot ik herkenningspunten te onthouden. En dat gaat na een dag touren prima ;-) Barcelona is een mooie stad, schoon en vrijwel geen afval op straat. Het valt ook op dat jongeren altijd opstaan voor ouderen in de metro. Dat is verrassend om te zien als je dit vergelijkt met Amsterdam bv. Mensen zijn vriendelijk en rustig, vind Amsterdam dan echt veel gehaaster. Ook wel verklaarbaar, want het is hier erg warm, dus iedereen doet alles op z'n gemak. Ben tussendoor teruggegaan naar het gastgezin om me op te frissen en heb in het (beetje) Spaans en Engels gesproken met Sergi en Anna. Ik kan al best wat zinnetjes Spaans, maar erg ver kom ik nog niet. Dat komt na mijn eerste les waar ik om 17.30 uur werd verwacht voor een mondelinge test. Op basis hiervan word je ingedeeld in een bepaald level en dat is de basis :-) Heel leuk bij binnenkomst; er werken jongeren uit verschillende landen als trainee en de deelnemers variëren ook van beginners tot gevorderd en ook weer afkomstig uit alle windstreken. Tijdens het touren en de ontvangst op school probeer ik in te schatten waar iemand vandaan komt; je kunt nl niet goed zien of iemand nu uit Spanje komt of ergens anders vandaan. Soms zit ik goed en soms zit ik fout. Heb veel zin in mijn 1e Spaanse les omdat ik hiermee ook makkelijker kan praten met de mensen hier; Engels spreken ze hier nl nauwelijks gek genoeg. Ik mix dus weer alles nu, net zoals in Nepal :-) Morgen aan het einde van de middag start de les tot 20.10 uur. Na de mondelinge test was ik om 21.00 uur weer terug. Ik stapte de metro in met de zon (ging al onder) en stapte bij het Placa del Centre uit in het donker. Dat ging flitsend snel. Terugkomend op mijn herkenningspunt; de winkel met de gele logo's :-) en ik liep in 1x door naar het appartement van Sergi en Anna. Zij hebben mij een sleutel gegeven zodat ik niet hoefde aan te bellen. Bij aankomst stond het eten al klaar; gazpacho mmmmmm. Heerlijk gegeten en daarna was ik echt moe. Ben naar bed gegaan, maar voor Sergi en Anna begon de dag eigenlijk net. Dat komt omdat het in de avond echt aangenamer is. Eenmaal in mijn bed heb ik zelfs met mijn voeten uit het raam gehangen haha. De buren zullen vast gedacht hebben :-) Ben in slaap gevallen en werd vanmorgen vroeg weer wakker. Lekker gedoucht en ontbeten met poes Michu (de rest sliep nog). Ook hier drink ik 's ochtends weer cappuccino op terras, van de koffie van Anna sla je nl direct achterover, je krijgt een soort espresso in het kwadraat in een mok haha. Dat was dus eenmalig. Ga zo weer touren en aan het einde van de middag mijn 1e Spaanse les. Daar heb ik zin in. Vwb mijn huid; tsja die vind de vochtige warmte in de stad nog steeds niet zo leuk....kan toch maar beter kiezen voor een land in het koude noorden haha. Ik was erg bang voor een vuile stad, maar dat isecht niet zo. Barcelona ligt aan zee waardoor er wind staat en dat is prima. Ook geen zwerfdieren zoals je dat wel in Kathmandu had. 

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouchka

Beste allemaal, Via deze weg hoop ik al mijn avonturen en belevenissen te kunnen delen met jullie. Ik blijf het bijzonder vinden dat waar ter wereld je ook zit, je contact kunt hebben met het thuisfront. Heeeel veel leesplezier en ik zie uit naar jullie reacties! Groetjes, Anouchka

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 28414

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Costa Rica: taalcursus Spaans en rondreis

04 Augustus 2013 - 11 Augustus 2013

Barcelona: taalcursus Spaans

17 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Nepal: vrijwilligerswerk

Landen bezocht: