Patan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu Patan - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu

Patan

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouchka

20 Juli 2010 | Nepal, Kathmandu

Hoi allemaal,

Wat een fantastische dag beleefd! Op een manier ga je steeds meer van het land en de cultuur houden en accepteer je alle ongemakken. Het is verre van luxe, er lopen overal beestjes, de lokale bevolking draagt maskers in het verkeer, sloppenwijken gezien, maar toch lijkt iedereen heel tevreden te zijn. Vanochtend ontdekte ik na het douchen dat mijn portemonnee weg was...eerst denk je dat kan niet, vervolgens ga je driftig zoeken, dan paniek en tranen. Want hoe moet ik de maand nu doorkomen. We zijn vanaf het begin met een vast groepje en dan merk je dat iedereen ekaar helpt wanneer dat nodig is. Onze gids heeft ontzettend zijn best gedaan om me te helpen en na een paar telefoontje bleek mijn portemonnee uit mijn tas te zijn gevallen bij de leraar. Hij heeft het netjes bewaard. Dat geeft wel aan dat de lokale bevolking hier echt ongelooflijk oprech is ondanks de (voor onze begrippen) schrijnende situatie.

Vanmiddag zijn we met de tsjuk tsjuk naar een nabij stadje afgereisd. Grote lol, want we zaten gevangen als kippen in een stinkend oud krotje op wielen. Wij maar denken dat het karretje toch echt zo goed als vol zat, stapten er onderweg nog meer passagiers is. Hobbel, boem, toet, ho :>) Ik vroeg onze gids om een foto te maken, hij gaf hier keurig gehoor aan. Alleen moest hij hiervoor wel uit het busje stappen. Ging het busje er toch mooi vandoor terwijl hij een foto probeerde te maken :>) Grote lol!

  • 22 Juli 2010 - 14:21

    Christine En Ellen:

    Hey Collega,

    We hebben met plezier en belangstelling je verslagen gelezen en je foto's bekeken.
    Geniet er lekker van en zorg dat je niets meer kwijtraakt. Hier redden we het wel even zonder je hahahahaha.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Anouchka

Beste allemaal, Via deze weg hoop ik al mijn avonturen en belevenissen te kunnen delen met jullie. Ik blijf het bijzonder vinden dat waar ter wereld je ook zit, je contact kunt hebben met het thuisfront. Heeeel veel leesplezier en ik zie uit naar jullie reacties! Groetjes, Anouchka

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 28521

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Costa Rica: taalcursus Spaans en rondreis

04 Augustus 2013 - 11 Augustus 2013

Barcelona: taalcursus Spaans

17 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Nepal: vrijwilligerswerk

Landen bezocht: