Mt Everest - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu Mt Everest - Reisverslag uit Pokhara, Nepal van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu

Mt Everest

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouchka

03 Augustus 2010 | Nepal, Pokhara

Hello!

Helemaal gelukkig toen vanmiddag het nieuws kwam dat ik deel kan nemen aan de mountain flight ipv de trekking! Nog steeds had ik de trekking heeeel graag willen doen, maar daarmee zet ik mijn gezondheid echt op het spel. Dus dan is de vlucht een heel mooi alternatief :>) Dan komt mijn droom toch nog uit, want tijdens deze vlucht vliegen we over de Mt Everest (grenzend aan Tibet) op ongeveer een half uur vliegen van Kathmandu. Ik vertrek vrijdag om 07.00 lokale tijd vanuit Pokhara met de bus naar Kathmandu (duurt slechts 6 uurtjes...) en overnacht daar in hetzelfde hotel als waar we verbleven bij aankomst. Helaas is het wel me, myself and I, want de Engelse vrijwilligers zijn dan al terug naar Engeland. Gelet op de aardverschuivingen zal de reis ongetwijfeld langer gaan duren, en zo nee dan valt het alweer mee :>) Dan probeer ik mijn slaap te pakken want om 06.30 wordt ik opgehaald voor de vlucht. Jeeh, wat kijk ik daar naar uit. Zal ongeveer een uur duren. Het is toegestaan om vanuit de cockpit foto's te maken, dus ik ga zeker proberen de Mt Everest vast te leggen. Als ik terugkom probeer ik nog even te slapen, rond 20.00 lokale tijd vlieg ik naar Qatar, daar overstappen voor de vlucht naar Frankfurt en dan kom ik eeeeeindelijk rond 17.00 uur NL tijd aan op Schiphol :>)

Morgen vertrekken de Engelse vrijwilligers, dus dan ben ik even 2 dagen de enige vrijwilliger in het gasthuis. Ik ga ze wel missen, ieder ging zijn eigen weg, maar als we op bed lagen praatten we vaak nog een uurtje na. Het gekibbel van Theo en Daisy (sjonge zeg, niet te geloven) is inmiddels puur amusement geworden. Heb ik al verteld dat de moeder, Kathrina, mij tijdens het verblijf in de tent de stuipen op het lijf heeft gejaagd? Ik dacht dat ik eindelijk lekker sliep, word ik bruut beroofd door Kathrina van mijn beddegoed! Als je in een diepe slaap bent, denk je op zijn minst dat je overvallen wordt midden in de nacht in je tent aan de rivieroever. Achteraf hebben we er erg om gelachen. Kathrina en ik delen de kamer hier in Pokhara en ze is om de haverklap dingen kwijt en dan mompelt ze: oh bloody hell, were is my book! Alles, maar dan ook echt alles wordt dan op de kop gezet terwijl ik lachend toekijk. Heel fijne mensen met wie ik echt een leuke tijd heb gehad. Uiteraard houden we contact.

Geen nieuws meer te melden vanuit Pokhara, dus namaste en tot horens.

  • 03 Augustus 2010 - 13:47

    Zusje:

    Ow mieters!!!

    Wat mooi dat je dat nog kan doen... Komt je droom toch uit :-) ben blij voor je en strontjaloers...!!! Tregent hier, en het regent hier enne ja, t regent hier.... Kortom pokkeweer...

    Have fun en see ya!

    xx An

  • 03 Augustus 2010 - 16:22

    Mams:

    Wauw....dát wordt een héle belevenis! Fijn dat je het zo mooi af kunt sluiten. Nu maar hopen dat het weer een beetje helder is en dat je mooie foto's kunt maken, ook erg leuk voor het thuisfront;-)
    Wat je in die 3 weken allemaal hebt meegemaakt dat pakt niemand je meer af!!
    GENIET nog die paar daagjes!!

    Dikke knuf en liefs,

    Mams

  • 03 Augustus 2010 - 18:28

    Ukkie.:

    Anoesie,

    Geniet nog even een lekker een paar dagen. Als je hier bent gaan we weer lekker pannekoeken eten met dikke stroop. Tot gauw.

    Grs van ukkie.

  • 03 Augustus 2010 - 21:00

    Pa:

    Hé wereldreiziger,

    Je hebt het maar weer mooi geregeld een rondvlucht boven de Mount Everest. Dit zal ongetwijfeld een hele boel mooie plaatjes opleveren en een ervaring om nooit te vergeten. Geniet ervan.

    Maak van die laatste paar dagen nog iets onvergetelijks.

    knuffel van pa

  • 04 Augustus 2010 - 18:38

    Mams:

    Je bent vast al in dromenland maar je hebt geen nieuws vandaag zie ik. Toch wel even een berichtje van mij;-) Tis aftellen nu, Beppie is heppie als je weer veilig thuis bent hoor!!
    Moest je nog even de hartelijke groeten doen van oma Bonnes.
    Sweet dreamzzzz;-)

    Dikke knuf en liefs,

    Mams

  • 05 Augustus 2010 - 06:59

    PaBo:

    Hey Blondy,

    Je bent er maar weer druk mee! gelukkig heb je het helemaal naar je zin. Tot snel, groetjes, Patrick

  • 05 Augustus 2010 - 11:28

    Mams:

    Hopelijk heb je papieren zakdoekjes mee voor het afscheid daar;-)
    Mams kijkt uit naar zondag ennuh, géén vreemde wezentjes mee in je koffer hè;-)

    Liefs en dikke knuf,

    Mams

  • 05 Augustus 2010 - 12:12

    Willem:

    Leuk dat je de ervaring waar je zo naar uit hebt gekeken nu echt ga beleven. Sla het op en geniet ervan. Heb nico van de week nog gesproken en nu blijkt dat hij in Thailand toch en tia en een infarct te hebben gehad. Verder gaat het wel goed met hem dus ik hoef het huis nog niet te kopen.een goede reis and keep your head up

  • 05 Augustus 2010 - 12:30

    Carola:

    Heey Anous,
    wat gaaf dat je nog een vlucht boven de Mt Everest gaat maken.!!
    Wel jammer van je reis dat je gezondheid wat minder is. maar ondanks dat ben je zeker een hele ervaring rijker die niemand je meer afpakt!!
    Genietse nog de laatset paar dagen!!

    Gr. Carola

  • 05 Augustus 2010 - 13:32

    Houria :

    Geniet nog van de laatste paar dagen en een hele goede reis terug!!

    Liefs Houria

  • 06 Augustus 2010 - 06:24

    Mams:

    Ohoh, wat heeft mams slecht geslapen, iedere keer keek ik op de wekker, je bent onderweg, minstens 6 uur lang, in een busje aan de andere kant van de wereld........ was het maar vast zondagmiddag 5 uur;-)

    Liefs en dikke knuf,

    Mams

  • 07 Augustus 2010 - 09:02

    Mams:

    Nog ééééén nachtje "slapen"........

    Dikke knuf en liefs,

    Mams

  • 08 Augustus 2010 - 06:36

    Mams:

    Eíndelijk zondag, over een paar uurtjes naar Schiphol...........wat zullen wij blij zijn als die deur daar open gaat!!

    Liefs en de volgende héééle dikke knuf is echt;-) ;-) ;-) ;-)


  • 08 Augustus 2010 - 11:47

    Je Maatje:

    Hoi lieve Anous,
    Wat een belevenissen meid, helemaal fantastisch. Jammer dat je de reis moest inkorten, maar ja gezondheid... Ik ben benieuwd naar je verhalen ook al maken we dat via dit medium al een stukje mee. Ze zeggen toch "wie verre reizen maakt kan veel verhalen'. Of is dit oud Hollandsch? :-) Sterkte meid knap snel op want ik wil snel een geschikte boom of ligstoel vinden zodat we aangenaam kunnen praten en ik alles nog eens heerlijk van je mag horen.

  • 08 Augustus 2010 - 17:31

    Mams:

    17.10 veilig en wel aangekomen op NL bodem! :-)

  • 08 Augustus 2010 - 18:17

    Je Maatje:

    Nou dat is echt fijn. Nu maar even bijkomen hé :-)

  • 08 Augustus 2010 - 19:29

    Mams:

    ... en na een heerlijke "warme" lange douche samen lekker gegeten en na veel boeiende verhalen "even" op de bank maar binnen 5 minuten vertrokken... Dat wordt lekker slapen in een schoon bed...

    Sweet dreamzzzz en morgen gezond weer op in je eigen vertrouwde omgeving;-)

    Liefs, mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Pokhara

Anouchka

Beste allemaal, Via deze weg hoop ik al mijn avonturen en belevenissen te kunnen delen met jullie. Ik blijf het bijzonder vinden dat waar ter wereld je ook zit, je contact kunt hebben met het thuisfront. Heeeel veel leesplezier en ik zie uit naar jullie reacties! Groetjes, Anouchka

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 754
Totaal aantal bezoekers 28510

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Costa Rica: taalcursus Spaans en rondreis

04 Augustus 2013 - 11 Augustus 2013

Barcelona: taalcursus Spaans

17 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Nepal: vrijwilligerswerk

Landen bezocht: