Hola Hollanda! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu Hola Hollanda! - Reisverslag uit San José, Costa Rica van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu

Hola Hollanda!

Door: Anouchka Bonnes

Blijf op de hoogte en volg Anouchka

07 Augustus 2014 | Costa Rica, San José

Hola allemaal, vandaag weer een leerzame dag Spaanse les en het gaat steeds een beetje beter! Ik kan de mensen steeds beter verstaan en heb vandaag tijdens het avondeten gepraat met moeder Fernandez. Het is zo bizar dat je van 0 af aan begint met woordjes als boom, geld, drinken, naam enz. Ik doe niets anders dan alles wat ik tegenkom vertalen haha. Het is best lastig omdat je de hele dag Engels en Spaans spreekt en in het Nederlands denkt. Ik heb nog geen Nederlandse gezien of gesproken en eigenlijk vind ik dat wel prima. De kans bestaat dan dat je toch weer in je eigen taal gaat praten en dat wil ik juist liever niet. Vandaag ben ik helemaal geblend omdat een Salsa les me ook wel gezellig leek....ook dat is niet zomaar even gedaan ;-) En helemaal als je in de de veronderstelling bent dat dit een uurtje duurt. No! Dos uras! Hoppa. En denk niet dat doe je even. No! En als klap op de vuurpijl: salsa les in Espanol......basico, basico, rapido, rapido! Hahaha, maar na 2 uur had ik de stapjes een beetje door, maar je voelt je zo knullig als je over ogenschijnlijk simpele pasjes 2 uur doet. Met het zweet op mijn voorhoofd moest ik voor het eerst alleen (ik reis sinds de 1e dag met een Amerikaans studiegenootje dat naast ons verblijft heen en terug)de bus terug nemen naar huis. En als je denkt: wat is daar zo moeilijk aan? Nou, ze kennen hier geen buslijnen en straatnamen. No, referentiepunten noemt men dat hier. Referentiepunten als in borden? No. Referentiepunten als in de 3e boom aan je rechterhand schuin tegenover de 2e bakkerij aan de overkant en dan nog ietsje naar meer maar rechts. Aha! Waar is die bakkerij? Het is in San José niet veilig na 18 uur en door de dansles was ik later dan normaal. Dan wil je niet stranden in een buurt waar je niet hoort te zijn. De afgelopen busritten heb ik goed opgelet dus ik herkende onderweg de gebouwen en ben op de juiste plek uitgestapt en kwam exact om 18 uur aan.

Overdag is er in de stad niets tot weinig te vrezen, maar 's avonds is het simpelweg gevaarlijk. Hier word je voor gewaarschuwd, met name omdat je 's avonds zeker geen bus meer moet nemen maar een taxi. En daar bestaan er hier 2 van: goede en slechte (piraten). 's avonds ben ik dus ook in het gastgezin om te eten en omdat je echt moe bent. Het eten is hier meer dan goed en gezond dus het is zonde om naar een restaurant te gaan als dat niet hoeft. Costa Rica is erg kostbaar, dus ik bewaar mijn geld voor de trips dit weekend. En die heb ik vandaag geboekt. We zijn inmiddels niet meer met z'n tweeën maar met een groepje studenten en we hebben een voooooool programma :-) vrijdagochtend vertrekken we even na zonsopgang met de bus naar Monte Verde voor het bezoek aan het regenwoud waar we gaan: bungeejumpen (dit heb ik nog in beraad....)de beroemde brug door de wolken van het nevelwoud gaan bewandelen en een nachtelijke jungletour gaan maken. We brengen de nacht door in Monte Verde en gaan de volgende dag per jeep en boot naar La Fortuna en van daaruit gaan we naar de Arenal vulkaan. Na afloop.....mmmmmmmm naar de gratis hot springs ;-) Ook hier brengen we de nacht weer door en vertrekken de volgende dag weer naar San José. Ik maak van dit weekend zoveel mogelijk foto's en plaats deze op mijn blog. Ik ben de komende dagen dus even uit de lucht :-( Ik moet weer wat angsten overwinnen hahaha. Zondag kom ik weer in de lucht om mijn verhalen te delen.

Ik ben hier nu 4 dagen, heb geen last van mijn huid, slaap als een roos, ben denk ik 1 kilo zwaarder geworden, het eten is hier supergezond (veel exotisch fruit) en mis Nederland nog niet, jullie natuurlijk wel! Het is hier gewoon erg ok.

Hasta Manana!

  • 07 Augustus 2014 - 11:37

    Mams:

    Allo!!!

    Leuke belevenissen allemaal!
    De salsa, tja, dan lijken de danslessen van vroeger wel héél lang geleden.. ;-)
    Hier alles oké.
    Liefs en een dikke knuffel van ons, pas goed op jezelf!

    Mams

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Anouchka

Beste allemaal, Via deze weg hoop ik al mijn avonturen en belevenissen te kunnen delen met jullie. Ik blijf het bijzonder vinden dat waar ter wereld je ook zit, je contact kunt hebben met het thuisfront. Heeeel veel leesplezier en ik zie uit naar jullie reacties! Groetjes, Anouchka

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 28503

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Costa Rica: taalcursus Spaans en rondreis

04 Augustus 2013 - 11 Augustus 2013

Barcelona: taalcursus Spaans

17 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Nepal: vrijwilligerswerk

Landen bezocht: