Belevenissen tot nu toe - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu Belevenissen tot nu toe - Reisverslag uit Kathmandu, Nepal van Anouchka Bonnes - WaarBenJij.nu

Belevenissen tot nu toe

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Anouchka

19 Juli 2010 | Nepal, Kathmandu

Nameste! (hallo!)

Heb zojuist mijn eerste Nepali taalles gehad en zoals je ziet gaat het goed :>)

We zijn vanmiddag aangekomen bij het gastgezin waar we 3 dagen zullen verblijven. De Zwitserse en Nl vrijwilligers zijn ondergebracht bij een andere familie, ik ben hier samen met Engelse vrijwilligers. De mensen hier zijn erg gastvrij en vriendelijk. Ben nu samen met de 2 kleine broertjes dit bericht aan het vertalen, ze zijn erg leergierig, dus dat is erg leuk. Hebben meegegeten met het gezin, als we dit elke avond eten ben ik heppie! Er zit een kleine hagedis in het huis, zijn teruggelopen door water met bloedzuigers, gisteren liep er een groooote kakkerlak over de benen van de andere vrijwilliger en er lopen ratten door de tuinen, maar heb hiermee wel gelijk al mijn angsten overwonnen :>) We hebben vanmiddag een heilige plaats bezocht; we moesten hiervoor een trap beklimmen met 365 tredes met ongeveer 35 graden en een vochtigheidsgraad van zo'n 80%, maar eenmaal boven aangekomen was het de klim meer dan waard. Er liepen monnikken rond en overal rook je wierook. Het uitzicht was werkelijk prachtig en dan was dat nog niet eens de Himalaya. Helaas is de kans klein dat we iets zien van de Mt Everest, maar de laatste week zullen we een trekking doen door het Annapurna gebergte en gaan we ruim 4000 mtr omhoog. Deze week gaan we raften en verblijven we langs de rivieroever in een tent. Heb er zooon zin in! Mijn bagage is vanmiddag aangekomen :>) Ondanks de harde muziek vannacht tot een uur of 01.00 heb ik als een roos geslapen. Bij het gastgezin is het een oase vergeleken bij het centrum van Kathmandu. Morgenochtend worden we om 07.30 verwacht bij onze leraar Nepali voor het vervolg van de lessen (is nie helemaal lekker geloof ik die leraar, 07.30...):>)Hoe de rest van het progamma er precies uitziet weet ik nog niet, maar vast weer erg bijzonder. Balin (kleine jongetje) heeft me vanmiddag beloofd dat hij een liedje op de gitaar zou spele, dus daar ga ik nu even voor zitten, laat morgen weer van me horen.x

  • 19 Juli 2010 - 17:29

    Zusje:

    Hey hey

    Wat leuk zeg, om te horen hoe je het hebt! Ben wel beetje jaloers! Ik maar werken! Maar verschil moet er zijn he.. tis hier weer bloedheet. Mijn buurman is overleden. Weet niet of je die ooit gezien hebt maar dat was die man die altijd op de gallerij zat te roken. Heeft twee maanden geleden te horen gekregen dat ie longkanker had en nu is ie er al niet meer.
    Ik kijk uit naar je volgende berichten. Zet je er snel wat foto's op?

    kus zusje

  • 19 Juli 2010 - 18:06

    Pa:

    He wereldreiziger,

    Zo te lezen heb je het best naar de zin. Het zal ongetwijfeld een hele omschakeling zijn. Voor te temperatuur hoef je daar niet naar toe. Het wordt hier deze week ook bloedheet. Tussen de 30 a 35 graden. Het zal ongetwijfeld een hele ervaring zijn om daar straks te gaan werken met wees kindjes. Ik denk wel dat dit een ervaring is die je nooit zal vergeten. Veel succes toegewenst.

    groetjes;

    pa

  • 19 Juli 2010 - 19:11

    Fiona:

    Hi hi,

    leuk weer een berichtje van je te lezen! Zo te lezen vermaak je je al goed, had ook eigenlijk niet anders verwacht ;)
    Geniet van alle belevenissen!

    Liefs,
    Fiona

  • 20 Juli 2010 - 08:24

    Mams:

    Allooo!!

    Wat fijn om te horen dat je het naar je zin hebt! Goed gegeten begrijp ik ook al is het wat anders dan Staphorster rolletjes met roze vulling en er met de kiprollade van je moeder er vandoor gaan;->
    Ik kijk al weer uit naar je volgende belevenissen, have fun en dikke knuf!!

    Lfs, mams

  • 20 Juli 2010 - 09:26

    Houria :

    Hey vakantieganger,
    Goed om te horen dat je goed bent aangekomen muz van je bagage (gelukkig is je bagage inmiddels geariveerd) Klinkt erg goed daaro. Het moet wel heel bijzonder zijn daar.
    Heel veel plezier met raften deze week..

    Ben benieuwd naar de rest van je verhalen..

    veel plezier.
    x Houria

  • 20 Juli 2010 - 13:14

    Carola:

    Heeeey Anous,

    Wat leuk dat je ook een site bijhoudt. Angela tipte mij.. Net als angela ben ik lichtelijk jaloers op je!!!! maar echt super tof dat je dit doet zeg!!
    Leuk om je verhalen te lezen en ik kijk ook al uit naar het volgende verhaal!! En natuurlijk wat foto's!!!
    Heel veel succes en plezier!!!

    XX Carola

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nepal, Kathmandu

Anouchka

Beste allemaal, Via deze weg hoop ik al mijn avonturen en belevenissen te kunnen delen met jullie. Ik blijf het bijzonder vinden dat waar ter wereld je ook zit, je contact kunt hebben met het thuisfront. Heeeel veel leesplezier en ik zie uit naar jullie reacties! Groetjes, Anouchka

Actief sinds 13 Feb. 2010
Verslag gelezen: 224
Totaal aantal bezoekers 28483

Voorgaande reizen:

03 Augustus 2014 - 25 Augustus 2014

Costa Rica: taalcursus Spaans en rondreis

04 Augustus 2013 - 11 Augustus 2013

Barcelona: taalcursus Spaans

17 Juli 2010 - 16 Augustus 2010

Nepal: vrijwilligerswerk

Landen bezocht: